Στη Ελλάδα της Κρίσης

Μία μέρα, ένα απόγευμα καλύτερα που δεν θα έχεις κάτι βαρυσήμαντο να κάνεις δοκίμασε το εξής: Πάρε το αγαπημένο σου βιβλίο και πήγαινε για καφέ. Η καφετέρια ας μην είναι πολύ ακριβή, μπορεί να καθίσεις ώρες και να χρειαστεί να πάρεις και κάτι άλλο αφού τελειώσει ο καφές…..θα είναι ενδιαφέρον και το βιβλίο. Βρες ένα κεντρικό τραπέζι και κάτσε. Χαλάρωσε, βγάλε τα όπλα σου (κινητό, βιβλίο, τσιγάρα….θα σου χρειαστούν) διώξε ότι σκέψη έχεις από το πρωινό τρέξιμο και παρήγγειλε. Προσοχή αν μπει σκέψη πρωινής υποχρέωσης, τρεξίματος, άγχους θυμήσου τα όπλα σου και αν χρειαστεί χρησιμοποίησε τα.

Εγώ – Μα στη δουλειά έκανα ότι καλύτερο μπορούσα, έπηξα  και δεν πήρα ούτε ένα χειροκρότημα, ούτε ένα μπράβο έστω.

Ήρεμος νους –  Πω, πωωώ θες συνέχεια να φουσκώνουν οι άνθρωποι που έχεις γύρω σου τον εγωισμό σου.

Εγώ – Δούλεψα σκληρά, φέρθηκα με τον πιο ευγενικό τρόπο στους πελάτες και στο τέλος μου την είπε και ένας συνάδελφος μου! Κοίτα που θα μου πουν στο τέλος και ότι δεν κάνω, να πάω να βρω αλλού δουλειά. (Απολύεστε κύριε)

 

Ήρεμος νους – Ωραία. Έκανες ότι καλύτερο μπορούσες; Είσαι καλά με τον εαυτό σου; Αξίζεις τη δουλειά που έχεις;

Εγώ – Ναι.

Ήρεμος νους – Ε τότε τι γκρινιάζεις1 Πες ότι είσαι ικανοποιημένος με τον εαυτό σου, χαλάρωσε, πιες τον καφέ σου και κοίτα να περάσεις όμορφα.

Εγώ – Έχεις δίκιο

Ήρεμος νους – Ααα γεια σου.

Κουρασμένος αφού τελείωσε μια δύσκολη κουβέντα με τη συνείδηση σου στρίψε ένα τσιγάρο περιμένοντας τον καφέ που παρήγγειλες να έρθει.

Στρίβεις γιατί τα κανονικά (προκάτ) τσιγάρα είναι πιο ακριβά, όπως και ότι τα βαρέθηκες. Συμφέρει το στρίψιμο πίστεψε με 9 στους 10 πια στρίβουν. Όπως σχεδόν σε όλες τις δυσκολίες αλλά αυτό είναι άλλη ιστορία. Όλοι ελαττώνουν με αυτό τον τρόπο λίγο το τσιγάρο, γλιτώνουν χρήματα. Είναι κάτι σαν τα τυροπιτάκια τα σπιτικά, όπως τα θες δηλαδή. Στα τυροπιτάκια βάζεις ότι γέμιση θες, βάζεις ότι φύλλο θες, τα ψήνεις όπως θες. Έτσι και στο τσιγάρο. Βάζεις ότι καπνό θες, ότι χαρτάκι θες, το καπνίζεις με το ρυθμό που θες. Αφήνω τις εξηγήσεις ήρθε ο καφές που περίμενες.

Το καφέ τον περίμενες σαν δώρο στον εαυτό σου μετά από τον σημερινό κόπο για μεροκάματο, τον λαχταρούσες όλη μέρα.

Επειδή είναι ώρα χαλάρωσης μιλάς ευγενικά στην κοπέλα που σε σερβίρει. Δεν θες με τίποτα τη γνώμη που έχεις για τους πελάτες που είδες σήμερα  να την έχει και εκείνη για εσένα. Αφού όλα είναι έτοιμα καφές, τσιγάρο, έχεις πει και μια καλή κουβέντα ξεκινάς.

–          Ρε φίλε τα τι συζητάνε οι άνθρωποι γύρω μου; Στο τραπέζι δεξιά μου απλά βρίζονται, αριστερά μου μιλάνε για μπάλα (πάντα υπάρχει ένα τραπέζι καφετέριας που το κύριο θέμα της παρέας θα είναι η μπάλα), πίσω μου για νύχια.

Μπροστά μου είναι ένα ζευγάρι, ωραίο ζευγάρι…. δεν μπορώ να πω, αλλά δεν μιλάνε μεταξύ τους καθόλου, κάθονται σιωπηλοί – σύμβουλος γάμου τους πρότεινε να πάνε για καφέ;-

Άντε να έρθει ο φίλος μου να πω κάτι ενδιαφέρον ή στην τελική αν δεν έρθει ας μου έρθει  καμιά καλή έμπνευση. – Όλοι με τον Α ή Β τρόπο όταν είμαστε μόνοι αυτό αναζητάμε -.

–          Έλα άργησα; Ήρθε άσε την έμπνευση για άλλη φορά.

–          Δεν πειράζει (ψέμα) σκεφτόμουν μέχρι να έρθεις διάφορα.

–          Οκ. Κάτσε μισό να παραγγείλω. Ωραία η σερβιτόρα ε;

–          Καλή είναι.

–          Ρε φίλε δεν σου αρέσει εσένα τίποτα το ωραίο. Έχεις περίεργη άποψη για το ωραίο. Τι να πω;!!

–          Τρέχω με τις δουλειές, δάνεια, φροντιστήρια άσε άλλη δουλειά δεν έχω να κοιτάζω γκόμενες.

–          Καλά ντε μη βαράς. Κανά νέο;

–          Σου είπα τρέχω….ααα σκέφτομαι να ανοίξω ένα μπαράκι σε νησί.

–          Καλά μου λες ότι πνίγεσαι στις υποχρεώσεις, να ξεπληρώσεις δάνεια και θες να ξανοιχτείς σε καινούριους ορίζοντες; Τι δουλειά έχεις εσύ με επιχείρηση;

–          Δεν έχω αλλά θα αποχτήσω. Το είχα όνειρο από παλιά και μιας και αυτή τη περίοδο υπάρχει περίπτωση να με απολύσουν θα το προσπαθήσω. ΘΑ φύγω μόνος. Θα κάνω κάτι δικό μου που θα μου αρέσει, θα βγάζει και λεφτά. Το καλοκαίρι μην ξεχνάς ότι μόνο μπαρ ή σουβλατζίδικο αξίζει να έχεις. ( Είναι αλήθεια όσο και να μην έχει χρήματα ο Έλληνας δεν θα σταματήσει ποτέ να τρώει απ’ έξω όπως και να πίνει ποτό μέρα παρά μέρα)

–          Να είσαι σίγουρος πρώτα και μετά αφού είναι και το όνειρο σου κάντο.

–          Είμαι, είμαι πρώτα ο θεός. Εσύ κανά νέο;

–          Το μόνο που άλλαξε είναι ότι ξεκίνησα ένα βιβλίο να διαβάζω

–          Ά μπράβο. Άντε να συζητήσουμε κάτι που με ενδιαφέρει. Όχι τίποτα άλλο, αν σου πω τι έχω ακούσει όση ώρα σε περίμενα. Άσε!

–          Χεχε φαντάζομαι. Μπάλα,  γκομενικά, γκρίνια για την κρίση… Το βιβλίο λέγεται οικονομική αποικιοκρατία.

–          Περί τίνος πρόκειται;

–          Έλα ρε δεν το ξέρεις; Μιλά για την κατάσταση που επικρατεί στην Ευρώπη, την κρίση….

–          Κατάλαβα. Μια επιτηδευμένη οικονομική ανάλυση ειδήσεων

–          Δεν το έχω προχωρήσει πολύ να σου πω πιο αναλυτικά τι λέει, αλλά ναι κάπως έτσι. Καλό φαίνεται πάντως.

–          Απλά να μην είναι πληροφορίες για τις πληροφορίες. Από τη στιγμή που δεν με εξετάζει κανένας προτιμώ να διαβάζω κάτι που θα με βοηθήσει βιωματικά.                   (Σιγή αμηχανίας, μάλλον κάποιος ενοχλήθηκε)

–           Άντε πάμε. Καλή η κουβέντα αλλά έχω αύριο πρωινό ξύπνημα, μέχρι να φτάσω σπίτι…

–          Οκ ας μπούμε ξανά σε πρόγραμμα.

–          Άντε τα λέμε.

–          Bye.

22 Βήματα μετά

–     Όλοι με την καθημερινότητα τους. Άϊ στο διάολο (κλωτσιά σε κοντινό κάδο) έστω εγώ έχω ένα όνειρο, θα πάω σε νησί. Το μπαράκι μου θα είναι φουλ κόσμο, θα ζω καλά, χρήματα καλά. Θα χαμογελώ. Το χαμόγελό μου θα υπάρχει για όλους τους πελάτες που θα έρχονται στο μαγαζί μου να διασκεδάσουν. Θα είναι αληθινό όχι ψεύτικο. Μέσα μου βέβαια θα χαίρομαι επειδή δεν θα έχω ζωή σαν και αυτών, μια καθημερινή σκοτούρα. Ά παραλίγο να το ξεχάσω έχω να πάω αύριο το αμάξι για service, έχω…(Γκρρρ)… όχι πάλι….

Υ.Γ Σίγουρα ο τύπος στο σπίτι του θα δει το fight club

Σχολιάστε

